13-07-2026 04:25 AM
eg holder på å planlegge en ny nettbutikk for virksomheten min og har brukt en del tid på å undersøke ulike e-handelsplattformer. De to løsningene som dukker opp oftest er WooCommerce og Shopify. Etter å ha lest mange artikler og sammenlignet funksjoner, ser det ut til at en WooCommerce nettbutikk passer best for bedrifter som ønsker full kontroll over design, innhold og funksjonalitet.
Det jeg liker med WooCommerce er at plattformen er bygget på WordPress, noe som gjør det enkelt å publisere blogginnlegg, optimalisere innhold for Google og tilpasse nettsiden etter egne behov. Med riktig nettsideutvikling kan man bygge en nettbutikk som er både rask, mobilvennlig og enkel å administrere. Jeg ser også at det finnes mange utvidelser for betalingsløsninger, frakt, lagerstyring og markedsføring, noe som gjør løsningen svært fleksibel.
Jeg har også lest at SEO er en stor fordel med WooCommerce. Siden plattformen er integrert med WordPress, kan man jobbe aktivt med søkemotoroptimalisering gjennom gode produktsider, blogginnhold og teknisk SEO. Dette virker som en stor fordel dersom man ønsker å få mer organisk trafikk fra Google uten å være helt avhengig av betalte annonser.
En annen ting jeg synes er viktig, er eierskap. Med WooCommerce har man full kontroll over nettstedet, filene og dataene sine. Det virker som en trygg løsning for bedrifter som ønsker en langsiktig investering og muligheten til å videreutvikle nettbutikken etter hvert som virksomheten vokser.
Jeg har vært i kontakt med Nettside Design , som tilbyr nettsideutvikling og utvikling av WooCommerce nettbutikker. Det virker som de legger stor vekt på hastighet, sikkerhet, responsivt design og SEO, noe som er viktige faktorer for en moderne nettbutikk. En profesjonelt utviklet løsning kan også bidra til bedre brukeropplevelse og høyere konverteringsrate.
Jeg er likevel nysgjerrig på erfaringene til andre her inne.
Jeg setter stor pris på alle erfaringer, tips og anbefalinger. Målet mitt er å bygge en WooCommerce nettbutikk som er rask, sikker og enkel å skalere i takt med at virksomheten vokser.
På forhånd takk for alle innspill!