cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 

Firefox profile dangerous ? Le gestionnaire de profil efface mon disque dur

Fireuser
Making moves

Good morning
I am part of a problem encountered using the profile manager
following a disk failure I had to reinstall and create a new Firefox profile because I could no longer use the old one which was no longer compatible
I mistakenly installed Firefox at the first level of my Microsoft profile (users/) and all Firefox files and directories were in bulk in this directory
when I deleted the profile in the manager, having accepted the request to delete files, it instantly erased not only the firefox files and directories but my entire profile
and following the shortcuts all the contents of my disk (documents images videos etc.). I couldn't find them using data recovery software.
in short it's dangerous even if I had all my backups up to date
there you go, have a good day Firefox remains a very good software 🙂

Bonjour
je vous fait part d'un problème rencontré en utilisant le gestionnaire de profil
suite à une panne de disque j'ai du réinstaller et créer un nouveau profil firefox car je ne pouvais plus utiliser l'ancien qui n'était plus compatible
j'ai par erreur installé firefox au premier niveau de mon profil microsoft (users/) et tous les fichiers et répertoires firefox étaient en vrac dans ce répertoire
quand j'ai supprimé le profil dans le gestionnaire, ayant accepté la demande supprimer les fichiers, il a effacé instantanément non seulement les fichiers et répertoires firefox mais tout mon profil et en suivant les raccourcis tout le contenu de mon disque (documents images videos etc.)
je n'ai pas réussi à les retrouver avec un logiciel de récupération de données
bref c'est dangereux même si j'avais toutes mes sauvegardes à jour
voila, bonne journée firefox reste un très bon logiciel 🙂

0 REPLIES 0